تعرفه نصب و راه اندازی VOIP به چه صورت می‌باشد ؟
نوشته شده توسط : ساحل

مراکز تلفنی VOIP به دلیل قابلیت‌های بی‌نظیری که در اختیار کاربران پیمان می‌دهند ، امروزه به عنوان یکتا از نیاز‌های اصلی یک سوداگری کامیاب شناخته می‌شوند و همانطور که می‌دانیم تخمین ریزبین از هزینه‌‌های پیاده‌سازی آن ، نخستین قدمی است که باید برای تاسیس سیستم تلفنی ویپ در یک سازمان برداشته شود . بعد برای آشنایی با شیوه برآورد و نقش VOIP در تفریق هزینه‌های تلفنی یک کمپانی با ما به اتفاق باشید .

تاثیر زیرساخت در تفریق خرج تاسیس ویپ :
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای تخمین خرج تاسیس VOIP در نظر بگیریم زیرساخت لازمه برای پیاده‌سازی انواع مراکز تلفنی می‌باشد . در راهکار‌های آنالوگ برای پیاده‌سازی یک مرکز تلفن باید بستر تلفن آنالوگ به صورت کاملا مجزا تاسیس شود . این در حالی است که مراکز تلفنی ویپ می‌توانند روی بستر شبکه‌ کامپیوتری که در بیشتر سازمان‌ها وجود دارد راه اندازی شود . که همین فرمایش یکی از دلایلی است که موجب می‌شود هزینه راه اندازی ویپ نسبت به مراکز تلفنی آنالوگ تفریق یابد .‌ ما قبلا در مقالات مربوط به آموزش VOIP به تفصیل به این ویژگی پرداخته ایم .

هزینه تاسیس VOIP
مدیریت بر خرج های راه اندازی VOIP (ویپ) :
هنگامی که اقدام به تاسیس یک مرکز تلفنی در سازمان خود می‌کنید باید بدانید که از میانی تمامی ساز و برگ یک مرکز تلفنی به چه قطعاتی برای تاسیس اولیه نیازمند هستید . و این که آیا این قطعات می‌توانند در آینده پاسخگوی دگرگونی ها و گسترش مرکز تلفنی شما باشند ؟

برای درک بهتر این سوژه به این نمونه پروا کنید . فرض کنید در یک سازمان ۲۰ کاربر به تلفن داخلی احتیاج دارند آوش نت  و ۳ خط شهری نیز برای مرکز تلفن در عقیده گرفته شده است . این سازمان علاوه‌بر سیستم تلفن گویا به CID و ضبط مکالمه نیز برای شفا کیفیت سیستم دربایستن دارد . این سازمان برای پیاده سازی این سناریو به چهره آنالوگ به یک سانترال TES824 ، کارت تلفن گویا ، سه کارت CID ، دستگاه ضبط مکالمه ، دو کارت اضافی برای سانترال و ۲۰ شماره تلفن نیاز دارد . این در حالی است که اگر پیمان باشد در آینده این تعداد داخلی به ۳۰ کاربر افزایش یابد ، این کمپانی ناچار به تعویض سیستم تلفنی خود خواهد بود .

حال اگر پیمان باشد از راهکار‌های VOIP (ویپ) برای این سازمان بهره‌گیری نماییم می‌توانیم با یک دستگاه Gateway و یک PC متوسط مرکز تلفنی باره نظر را پیاده‌سازی کنیم و تلفن‌های کاربران را در مرحله‌ی اول به چهره نرم‌افزاری روی رایانه آن‌ها نصب کنیم و تنها در مواردی که بیچارگی داریم از تلفن‌های سخت‌افزاری ویژه VOIP بهره‌گیری کنیم .

در این حالت با افزایش شمار کاربران مشکلی ایجاد نخواهد شد و علاوه بر بهره‌مندی از امکانات زیاد جذاب مراکز تلفنی VOIP (ویپ) می‌توانیم مرکز تلفنی خود را بعدها متناسب با دگرگونی ها و نیاز‌های سازمان خویش گسترش دهیم .

همانطور که از مطالب فوق متوجه شدید ، تعبيه و پیاده‌سازی یک مرکز تلفن VOIP به ما این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های راه‌اندازی مرکز تلفن خود را به صورت کاملا انعطاف‌پذیر مدیریت نماییم و بعدها برای توسعه مرکز تلفن خود مشکلی نداشته باشیم .





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: